Onderscheiding voor duurzaamste cafetaria Nederland ‘Friet van Piet’

Vanmorgen, donderdag 9 januari plakte wethouder Jan Seton de duurzame onderscheiding de Smaakmaker-sticker op de pui van de cafetaria Friet van Piet aan de Meeuwerderweg in de Groninger wijk de Oosterpoort. De cafetaria kwam in oktober 2013 als beste cafetaria van de provincie uit de bus. De wethouder kwam een kijkje nemen in de keuken van de groenste cafetaria van Nederland.  

In oktober 2013 werd Friet van Piet  winnaar van de Ad van Geloven Imago Award voor de beste duurzame cafetaria van Nederland. De vooruitstrevende visie van Friet van Piet, waarbij bewust omgaan met voedsel en voedselbereiding centraal staat, wordt goed gecommuniceerd, zowel in de zaak als via de website en de sociale media. Zo heeft Friet van Piet verschillende biologische producten in het assortiment opgenomen. Onlangs werd een appelboom geadopteerd op een biologische kwekerij. De appels staan prominent gepresenteerd op de toonbank. Het bedrijf is verder actief op het gebied van recycling van afval en het stimuleren van de verkoop van fairtrade producten.

Het bedrijf van Marco Agema heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen tot speerpunt gemaakt en levert een positieve bijdrage aan het imago van de totale cafetariasector.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is bij Friet van Piet een vanzelfsprekendheid. Marco en Silvia Agema hebben veel aandacht voor duurzaamheid. Op hun website www.cafetariafrietvanpiet.nl  is zelfs een duurzaamheidsverklaring te lezen.

In de landelijke cafetaria Top 100 2013/2014, een onafhankelijke ranglijst van topcafetaria’s, samengesteld door het vakblad Snackkoerier, behaalde het bedrijf dit jaar een 24e plaats. Met behulp van zo’n dertig anonieme juryleden die hun sporen in de branche hebben verdiend, heeft Snackkoerier honderden cafetaria’s bezocht en beoordeeld. Daarbij is gelet op alle aspecten die een cafetaria voor de consument aantrekkelijk maken. Beoordeeld is op smaak/bereiding van de producten, gastvriendelijkheid, prijs/kwaliteitverhouding, hygiëne en de uitstraling van de zaak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *