Duizend laadpalen voor Groningen en Drenthe | Vandaag de onthulling

Vandaag, 25 juni, onthulden de Groningse gedeputeerden Nienke Homan en Fleur Gräper – van Koolwijk in het bijzijn van de Groninger wethouder Paul de Rook symbolisch de eerste laadpaal op het P+R terrein van Hoogkerk. Er worden door dertig gemeenten in Groningen (700) en Drenthe (300)  duizend laadpalen besteld die tussen 2019 en 2022 geplaatst gaan worden. De uitbreiding van het aantal laadpunten vloeit voort uit de overeenkomst die de provincies met energieorganisatie Enpuls sloot tijdens de Klimaattop Noord-Nederland.

Steeds meer plekken in het straatbeeld worden gereserveerd voor het laden van de elektrische auto.  De provincies en gemeenten denken hiermee te bereiken dat de aankoop van elektrische auto’s wordt gestimuleerd.

Fotograaf Jan Hendrik van der Veen was aanwezig en maakte een rondje stad:

 

3 reacties op “Duizend laadpalen voor Groningen en Drenthe | Vandaag de onthulling

  1. Pure geldverkwisting.
    Het onttrekt alleen parkeerplaatsen voor normale auto’s, want heb maar es het lef om je karretje daar te parkeren als jij geen elektrische wagen hebt, dan volgt een forse boete.
    Tot dusver staan 80% van de parkeerplaatsen voor elektrische auto’s leeg omdat er bijna niemand in zo’n auto rijd.
    Verstandige mensen kopen ook niet zo’n ding want je moet om de drie jaar je auto inruilen, doe je dat niet dan zit je aan giga dure batterijen vast.

    • Het zou zoveel aangenamer zijn als de mens zijn verantwoording eens neemt en GEEN auto aanschaft. Hoeveel ruimte neemt een auto wel niet in? Een parkeerplaats voor je deur, geasfalteerde wegen alle kanten op, carpooledorpen, parkeergarages en ga zo nog maar even door. Als je langs de files loopt met een zakdoek voor je gezicht zie je tot je grote verdiet overal maar 1 mens in zitten, zo’n DOM gezicht! Egoïstisch ook om voor jezelf zoveel ruimte op te eisen.

  2. Geen auto’s zou mooi zijn, maar niet realistisch.
    Een paardenkar is dan wel milieuvriendelijk, maar zie je dat gebeuren?
    Dan krijg je weer te maken met koetsiers die hun dier afranselen e.d.

    Het is moeilijk in je dorp of stad waar je woont een baan te krijgen, meestal moet je kilometers maken voor een baan.
    Openbaarvervoer is niet altijd een oplossing en is ook milieu vervuilend.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *