Ondernemers in stad Groningen uitgedaagd voor hun sociale betrokkenheid

Bloemenhuis Flora _ Marjolein Hulsebos

Ondernemers in de gemeente Groningen worden uitgedaagd hun sociale betrokkenheid te laten zien of te vergroten tijdens de Groningse Ondernemers Challenge. In samenwerking met de Gemeente Groningen organiseren Buro Bries en stichting De Groningse Uitdaging de challenge, waarbij ondernemers zich de komende maanden kunnen aanmelden met een idee om sociale impact te creëren.

De gemeente heeft geld vrijgemaakt om te helpen de ideeën te realiseren. Het doel van de uitdaging is een beweging op gang te brengen, waarbij Groningse ondernemers meer betrokken raken bij de verbetering van de samenleving. Werd er eerder door de Gemeente al aandacht geschonken aan maatschappelijke betrokkenheid door burgers (Innovatieatelier), nu krijgen ondernemers dus de kans.

Iedere ondernemer die zich aanmeldt, wordt begeleid bij het verwezenlijken van zijn of haar idee. Dit begint met professionele foto’s, advies en mogelijk medefinanciering. De Gemeente Groningen heeft hiervoor ruim 100.000 euro beschikbaar gesteld.

Aanmelden kan tot 1 september 2017 via de website van de Groningse Ondernemers Challenge (www.groningseondernemerschallenge.nl). Hoewel de challenge niet draait om het winnen van prijzen is er wel een prijs te winnen. Mensen uit de stad kunnen dit najaar stemmen op hun favoriete initiatief en samen met een vakjury worden de drie beste initiatieven gekozen. De bijbehorende ondernemers mogen een geldprijs van 15.000 euro verdelen, die uiteraard ook weer ingezet wordt om het initiatief kracht bij te zetten. De winnaars worden bekend gemaakt tijdens Social Impact Day, op 1 november 2017.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *